Для турботливих батьків

Розв'язуємо рівняння
 
Вчимося розв'язувати задачі

 
 

Гармонійний розвиток Вашої дитини



Обов'язково прочитайте!





Аналіз основних причин брехні

 Обов'язково прочитайте!




Працюємо над задачею
 

Виконуємо звуковий аналіз слова

Пам’ятка для батьків

Діти навчилися ділити слово на склади, звуки. Тепер засвоюють звуковий аналіз слів. Тому для успішного виконання домашніх завдань з дітьми вам потрібно знати слідуюче:

1. Вимовляйте слово чітко, проспівуючи й визначте голосні звуки по порядку (наприклад: миска – мис – ка, голосні звуки – [и], [а]). Не вставляйте між голосними додатково сполучник і – це може запутати дитину (наприклад: вази – не [а] і [и], а просто [а], [и]). Одночасно спитайте, скільки складів й повторіть правило: скільки в слові голосних, стільки ж і складів.
2. Виділіть перший звук (назвати його не [ве] ,а [в], не [зе], а [з]).
3. Виділіть всі послідуючі звуки, чітко їх називаючи (якщо є м’який знак, то вимовляти потрібно м’яко, а не твердо, наприклад: ліс, перший звук [ль], а не [л].
4. По мірі назви звуків викладайте позначення кожного звуку (голосний – позначається кружечком – О, твердий приголосний – одна рисочка, м’який приголосний дві рисочки =.
мак   — О —
сало   — О — О
хліб   —  = О —
 Пам’ятайте: одна й та ж  сама буква може позначати два різних звуки – твердий і м’який. Наприклад: дим- дім, лоб-льох.
- У парах слів буквене позначення однакове – д, л а звукове різне ([д – дь], [л-ль]);
- В українській мові налічується 10 м’яких приголосних звуків: [дь], [зь], [нь], [рь], [сь], [ть], [ць], [дзь], [йь], [ль];
- Решта звуків – тверді;
- Звук [й] – тільки м’який;
- Звуки [ч], [щ] – тільки тверді;
- Звук [щ] завжди позначає два звуки [шч];
- В системі голосних в українській мові є  6 звуків: [а], [о], [у], [е], [и], [і]. На письмі вони позначаються буквами: о, у, е, и, і, я, ю, є, ї;
- Букви я, ю, є на початку та в середині слова, після голосного в кінці слова позначають два звуки ([й]+[а]= [я], [й]+[у]= [ю], [й]+[е] =[є]). Наприклад: яма (йама) ,юшка (йушка), єнот (йенот), їжак (йіжак), маєток (майеток);
- Буква ї завжди позначає 2 звуки: їм (йім), напоїв (напойів);

 Подвійне значення букв я, ю, є, ї, можна показати схематично:

Виконуємо звуковий аналіз слова
 - М’якість приголосних позначається ще буквою і та м’яким знаком, який окремого звуку не позначає. Наприклад: ліс (льіс), кіт (кьіт), сім (сьім), сіль (сьіль), льох (льох).
 6. Приступайте до викладання слів буквами( слова тільки з тими буквами, які діти вже вивчили).
7. Якщо дитина пропустила якісь букви, не вказуйте зразу на них, дайте спочатку їй самій знайти помилку.
8. Обов’язково похваліть дитину, порадійте її успіху.
 
 

 
 
ПАМ’ЯТКА
роботи над помилками для учнів початкових класів



Пам'ятай, що роботу над помилками необхідно починати з нового рядка.

1. Пропуск, заміна букв.
Перепиши слово без помилки. Підкресли місце, де було припущено помилку. В дужках вкажи кількість звуків та букв в цьому слові. Поділи слово на склади, випиши голосні.

2. Перенос слова.
Випиши слово. Поділи його на склади. Вкажи всі можливі способи переносу.

3. Буквосполучення дж, дз.
Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на те сполучення, в якому помилка. Вкажи всі важливі способи переносу цих слів.

4. Буквосполучення йо, ьо.
Після голосного пиши буквосполучення йо, після приголосного - ьо. Випиши слово. Придумай 4 слова на те буквосполучення, в якому є помилка.

5. Подовження приголосних звуків.
Випиши слово без помилки. Підкресли місце, де було припущено помилку. Придумай і запиши 4 слова з тим подовженим приголосним звуком, на який припущено помилку.

6. Букви я, ю, є, і, ь, що позначають м'якість приголосних звуків.
Випиши слово. Придумай 5 слів з м'якими приголосними. Підкресли букви, що позначають м'якість приголосних.

7. Ненаголошені голосні [є], [и], що перевіряються наголосом.
Випиши слово. Зміни його так, щоб ненаголошений голосний склад став наголошеним. Запиши перевірне слово. Підкресли букву ненаголошеного голосного.

8. Ненаголошені голосні [є], [и], що не перевіряються наголосом (словникові слова).
Подивись у словник, запиши слово правильно. Усно склади з цим словом речення. Випиши 4 слова з ненаголошеними [є], [и], що не перевіряються наголосом.

9. Сумнівні глухі приголосні звуки.
Випиши слово. Добери слово для перевірки - зміни його так, щоб після приголосного звука був голосний. Підкресли букву сумнівного приголосного.

10. Апостроф після б, п, в, м, ф, р перед я, ю, є, ї.
Випиши слово правильно. Придумай і запиши 4 слова з апострофом в корені слова.

11. Знаки в кінці речення (. ? !).
Склади речення правильно. Перебудуй речення у спонукальне (питальне).

12. Апостроф після префіксів перед я, ю, є, ї.
Випиши слово правильно. Придумай і запиши 4 слова з апострофом після префіксів, які закінчуються на приголосний.

13. Префікси роз-, без- (пишуться з буквою з).
Запиши 4 слова з тим префіксом, де в тебе помилка.

14. Префікси з-, с- (перед буквами к, п, т, х, ф пишеться префікс с).
Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на припущену помилку, виділи префікс.

15. Написання префіксів і прийменників.
а) Випиши слова. Виділи префікс. Утвори від цього слова споріднені слова з різними префіксами.
б) Між словом і прийменником встав інше слово. Придумай речення з тим же прийменником.

16. Велика буква.
Випиши слово правильно. Запиши 4 слова на дане правило.

17. Суфікси - ськ, - цьк в українській мові пишуться з ь.
Запиши слово правильно. Запиши 4 слова з суфік¬сом -ськ, -цьк. Запиши їх. Правопис запам'ятай.

18. Префікси пре-, при- (префікс пре- пишеться тоді, коли його можна замінити словом «дуже»)
Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на аналогічний правопис.

19. Правопис не з дієсловом.
(Не з дієсловом пишеться окремо, крім дієслів: нездужати, неволити, ненавидіти, нехтувати, недочувати, недосипати, недобачати).

20. Кома перед сполучниками а, але, що, щоб, ніж.
Придумай речення з тим сполучником, перед яким в тебе пропущена кома.

21. Відмінкові закінчення іменників.
Випиши слово, постав питання. Виділи закінчення. Визнач відмінок. Запиши 4 іменники у даній відмінковій формі.

22. Відмінкові закінчення прикметників.
Випиши слово, постав питання. Виділи закінчення. Визнач відмінок. Запиши 4 прикметники у даній відмінковій формі.

23. Особові закінчення дієслів.
Випиши слово. Виділи закінчення. Визнач дієвідміну - перевір правопис. (Букву є пишемо у закінченнях дієслів І дієвідміни; букву и - у закінченнях II дієвідміни). Запиши 4 дієслова у різних особових формах.

24. Правопис особових займенників.
Випиши займенник. Визнач особу, відмінок і число.

25. Помилка на невивчене правило.
Запиши слово правильно. Правопис запам'ятай. Склади речення з цим словом.



                                                             Пам’ятка «Перевір себе»

1.Вимов слово і визнач наголошений склад.

2.Визнач ненаголошений голосний звук.

3.Зміни слово або добери спільнокореневе так, щоб ненаголошений голосний став наголошеним.

4.Якщо під наголосом чуємо  е  - пишемо букву е, якщо  и  - пишемо и.

Вимовляй: оз еи  ро; з ие ма.

Перевір: озера, зими.

Пиши: озеро, зима.

 

                                                Пам’ятка «Як дібрати перевірне слово»

1.Зміни слово за зразком: «один – багато» або «багато – один»   (весло –весла, гриби – гриб).

2.Добери спільнокореневе слово, що містить лише корінь (медовий – мед; крикливий – крик).

3.Добери до іменника спільнокореневий прикметник    (темніє – темний, сивіє – сивий).

         Робота зі словниками

• Робота з орфографічним словником (відшукати задане слово, перевірити його правопис).

Пам’ятки для учнів при роботі з тексами

ЯК ПРАВИЛЬНО ЧИТАТИ

1. Спершу довідайтесь, хто є автором твору і як називається книжка (оповідання, вірш тощо).

2. Перегляньте уважно текст, ілюстрації до нього і приблизно визначте, про що читатимете.

3. Під час читання будьте уважними до кожного слова, речення; опанувавши рядок (речення) до кінця, не перечитуйте, якщо збагнули зміст.

4. З’ясуйте за допомогою словників зміст незрозумілих слів,висловів.

5. Після кожного абзацу робіть паузу.

6. Намагайтесь одразу зрозуміти, про що читаєте.

7. Запам’ятайте героїв, послідовність подій.

8. Спробуйте оцінити вчинки, стан персонажів. Які думки і почуття вони викликають у вас? Що б ви розповіли про них товаришам?

 

ЯК ВИРАЗНО ЧИТАТИ

1. Перечитайте твір, визначте, про що у ньому йдеться.

2. Подумайте, що є найголовнішим у кожній частині тексту.

3. Складіть за ілюстрацією або запитаннями за змістом твору розповідне, окличне речення.

4. Прочитайте одне й те саме речення з різною інтонацією.

5. Прочитайте речення одного типу з різними відтінками.

6. Визначте, які думки і почуття слід повідомити слухачам.

7. Доберіть речення з тексту (питальні, розповідні, окличні) для складання стислого переказу твору.

8. Визначте власне ставлення до того, про що читатимете, щоб висловити настрій, почуття.

9. Уявіть собі, які уривки ви б перечитали.

10. Визначте темп, тон кожного уривка. Позначте темпи: П — повільно, Ш — швидко, Н — нормально.

11. Перевірте себе, чи правильно ви читали. Прочитайте вголос увесь текст, намагаючись прислухатися до його звучання.

12. Послухайте, де робить паузи під час читання твору учитель.

13. Ще раз прочитайте текст мовчки та підготуйтеся до читання вголос.

 

ЯК СКЛАСТИ ПЛАН ТЕКСТУ

1. Прочитайте всю розповідь, звертаючи увагу на те, як вона побудована (про що йдеться на початку, які події описані в основній частині, яку думку або висновок містить кінцівка).

2. Поділіть текст на смислові частини, з’ясуйте, чим вони різняться.

3. Визначте головну думку твору чи уривку.

4. Перечитайте кожну частину. Перекажіть своїми словами стислий зміст кожної з частин.

5. Доберіть до кожної частини заголовок, запишіть дібрані заголовки у зошит.

6. Ще раз зверніться до тексту та перевірте, чи відповідає кожний заголовок змісту його частин.

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий